lørdag 20. februar 2010

Pedro Carmona-Alvarez: Rust

Pedro Carmona-Alvarez sin bok Rust handler om et band som begynner i det små og slår seg skikkelig opp og blir et kjent band. Så blir en av bandmedlemmene, Passolini, borte, den av dem som de andre er mest opptatt av, virker det som. Første halvdelen av denne tykke boka handler om dette. Det er helt greit nok altså, men da jeg begynte på den i høst en gang syntes jeg den gikk litt i alle retninger og jeg ble liksom ikke hekta, jeg ble ikke interessert i hva som skjer videre. Det er mulig det har med min manglende interesse for og forståelse for band-utvikling å gjøre?

Andre del av boka handler om Passolinis hjemland Chile og hans bakgrunn, der de prøver å lete han opp. Men det samme gjelder her. Jeg er liksom ikke så interessert. Og da hjelper det ikke at forfatteren skriver veldig godt og har små perler av formuleringer her og der. Samme det, om ikke temaet fenger.

Jeg begynte på denne i høst en gang, så kom en lang pause fordi jeg trengte noen tynnere bøker å ha med meg på reise, lese i badekaret (denne tykke boka på over 700 sider er ikke akkurat badekarlektyre), og da jeg skulle lese videre har jeg mistet interessen totalt.

1 kommentar:

  1. Eg las denne ferdig på trass, og kom fram til at det ikkje var verdt det. Til tross for at det innimellom var nokre perler av gode formuleringar og spennande passasjer.

    SvarSlett