søndag 15. februar 2009

Selma Lønning Aarø: Venstre hånd over høyre skulder


Denne romanen har flere individuelle fortellinger som etter hvert viser seg å henge sammen. Skal la være å gå inn på detaljene fordi det lett blir til spoilere, men fortellingene har det til felles at de handler om en form for sorg, tap og skuffelse. Høres tragisk ut, men det er faktisk interessant. Det føles som ekte liv, og jeg tror på historiene liksom. Jeg leste en anmeldelse som mente det ble vel mye teknikk, men jeg syntes det fungerte bra. Jeg tror jeg liker litt "tekniske" romaner og ikke bare sånne med fjorten sider kronologisk landskapsbeskrivelse. Spesielt liker jeg det når man får høre om den samme hendelser fra flere perspektiver. Og det får man her.

Jeg likte den godt! Terningkast 8/10.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar